Néhány márkának és logónak már körbe jártuk a történetét, az eredetét, abban biztosak lehetünk, hogy világra szóló terméket, márkát és mindenki számára ismerős logót csak nagy elmék, a kreativitás magas szintű művelői képesek létrehozni. Vagy pedig azok, akiknek egyszer nagy ötletük támad, s azt nem restek megvalósítani.
Vajon, hogy kerül a lila tehén a csokira? Vajon a háromágú csillag az autógyártás történetének legautentikusabb mérföldköve? S vajon a kis pingvin mióta ül a Linux nyílt forráskódú operációs rendszer magasságos piedesztálján?
Az még rendben van, hogy egy tehenet választanak reklám állatnak, de hogyan lett a tehén lila és, hogy került rá a Milka felirat?
Valamikor 1826 környékén Philippe Suchard a svájci Neuchatelben csokoládéüzemet alapított, az első tejcsokoládét pedig 1901-ben dobták piacra, Milka néven. A csokoládéüzem azzal szerzett piaci előnyt, hogy míg a többi fajta csokoládét csak patikákban lehetett vásárolni és kifejezetten a felnőtt emberek voltak a célközönség, addig a Milka, előszeretettel szerepeltetett gyerekeket a csomagoláson, nem titkolva, hogy ők ezt a célközönséget szeretnék megtalálni.
A Milka csomagolásán az idők folyamán egyedül a szín nem változott, hisz már az 1901-ben piacra dobott csokoládé csomagolása is pirosas színű volt, ez a szín később mélyült és a lila állandó maradt.
Mivel a gyerekeket az állatokon keresztül lehetett leginkább megfogni, így a csokiüzem grafikusai több állat lilára festésével is próbálgatták eltalálni, melyik a legideálisabb állat, ami a Milka védjegye lehetne. A tejcsokoládé nyomán egyértelmű volt, hogy a tehén az, ami leginkább passzol, ennek ellenére a csomagoláson több négylábú állat is megjelent lilára festve, mint a bernáthegyi kutyák, tevék, különféle tehenek vagy hegycsúcsok, de még egy lilára festett papagáj is bontogatta szárnyait a Milka csomagolásán.
A lila tehenekkel 1971 óta találkozhatnak a csoki rajongók a csomagoláson. A Lori és Perle névre hallgató jószágok és az alpesi környezet jelképezik a svájci csokoládéhoz szorosan kapcsolódó minőségi és hagyományos értékrendet.
A sorozat következő részében megismerkedhetünk a Mercedes csillagával és a Linux pingvinjével.
Elköltöztünk. Reklámajándék blogunk mostantól a http://www.1001reklamajandek.hu/blog címen érhető el.
Utolsó kommentek