Egy érdekes kérdés jutott a múlt nap az eszembe. Vajon mi mozgatja meg jobban az embereket, a hangzatos reklámszöveg, vagy egy reklámajándék? A cél mindkettőnél ugyanaz, ki nem mondottan, vagy épp felhívásszerűen kimondva arra akarjuk sarkallni a vásárlót, hogy jöjjön, nézze meg, vásároljon, nyaraljon, utazzon, egyen, wellnessezzen, szórakozzon, igyon, DE csakis nálunk! Melyikkel működik vállalkozásunk sikeresebben? Megjegyzem mindkét reklámozási formával lehet igazán nyomulni, már-már a jó ízlés határát súroló módon lehet mind reklámszöveggel vásárlásra buzdítani, mind reklámajándékkal.
Valahol mégis el kell döntenünk, miért választják legtöbben az üzleti szférában a hagyományos reklámszöveges, reklámtáblás, reklámfényes megoldást, míg a reklámajándékozás csupán a promóciós, akciós, rendezvényes megjelenésig szűkül. Talán abban rejlik a megoldás, hogy az emberek még mindig jobban bíznak a leírt kimondott szóban, mint az ajándékozás erejében. Nem tagadhatjuk le, hogy a leírt szóval, ábrával, képpel, villogó betűkkel a retinán keresztül, szinte követelőzően hatnak a meggyőzés erejében hívők.
Ugyanakkor abban reménykedek, hogy a kis –és nagy vállalatok egyaránt számításba veszik a reklámajándékok adta lehetőségeket is. Hisz itt közvetlenül annak a vásárlónak adom oda, aki tőlem vásárolt, s máris kiesik a célközönség felkutatása, hisz ott van a boltomban, az irodámban, csak fogom magam és megerősítem benne, hogy nálam jó helyen jár, térjen vissza ismételten hozzám. Ebben a tekintetben pedig nem kell jobb reklám, mint egy elégedett vásárló, ügyfél, aki másokban megerősíti cégem, vállalatom jó hírnevét.
Még a legfanatikusabb írott reklámhívők is el kell ismerjék, ez egy működőképes stratégia, csak valamiért kevesen használják, holott ismeretes, hogy egy átlagos vállalat jövedelme akár 10-15%-át is reklámozásra költheti. Ezzel szemben a reklámajándék készítés költsége jóval kisebb összegből is kijön! S, ez a gazdasági helyzetünk fényében igazán átgondolandó!
Céges reklámajándék készítésről, a reklámajándékozás rejtelmeiről első kézből
2012.01.27. 12:56
Reklámszöveg vs. reklámajándék
Címkék: reklám ügyfél reklámozás reklámajándék
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek