A reklám egy egészen pontosan körülhatárolható, finanszírozott tömegkommunikáció, a reklám a potenciális és valós fogyasztókra, és a fogyasztói magatartásra próbál hatni. Mindezt úgy, hogy megpróbálja felmérni a fogyasztói mechanizmust, és a vásárlás során igyekszik befolyásolni a viselkedési szokásokat.
Ám a reklám nem sorolható a hagyományos kommunikáció közé, mivel a hirdető fizet, nem pedig a címzett, s rendszerint a kereskedelmi célok szolgálatában áll. A közölt információ, rövid, tömör, szelektív, másodsorban vonzó és meggyőző próbál lenni. Minden, ami ahhoz kell, hogy vásárlási szokásainkat megváltoztassa, vagy megerősítse.
Ennek függvényében különböző reklám fajtákról beszélhetünk: emlékeztető reklámról, meggyőző reklámról, tájékoztató reklámról. Sőt, ezen túl a reklámhordozóknak is különböző fajtáit ismerjük. Ebbe most túl mély lenne belemenni, mert általában az írott reklám egyben vizuális reklám is, s most mi ebben vagyunk „érdekeltek”.
Az emlékeztető reklám esetében a hirdetőnek már sokkal könnyebb dolga van, hisz a fogyasztók vásárlási szokásai a hirdető terméke iránt már magas szinten stabilizálódtak, itt már a cél csak az, hogy az aktuális fogyasztó mentalitást, és beidegződést rögzítse.
A meggyőző reklám esetében a hirdetőnek a legnehezebb a feladata. Általában ez a típusú reklám arra szolgál, hogy egy vállalat a bevezetni kívánt márkával szemben keresletét kialakítsa. A legtöbb reklám ebbe a típusba tartozik.
A hirdető mind az emocionális, mind a racionális befolyással igyekszik élni, és a cég termékeinek a használatára igyekszik rábeszélni a fogyasztókat. A meggyőző reklám egyik ismert kommunikációs fajtája az összehasonlító reklám, amikor a hirdetni kívánt terméknek az előnyét mutatja be egy másik termékkel szemben.
A tájékoztató reklám egy új terméknek a különleges előnyét mutatja be a megcélzott célcsoportnak. A hirdető változást akar elérni a fogyasztó beállítódásában, a fogyasztó vásárlási szokásaiban, s az új szokás felvételére próbálja rávenni a célcsoportot.
Ha a reklámajándék szerepét nézzük a reklámozásban, egy emlékeztető reklámkampány lebonyolítására kiválóan alkalmas, hisz maga a reklámajándék, az üzenet hordozója, és eszköze is egyben. Érdemes minden vállalatnak kipróbálnia a hatást!
Céges reklámajándék készítésről, a reklámajándékozás rejtelmeiről első kézből
2012.01.31. 13:41
A reklámok fajtái
Címkék: hirdetés reklám hirdető reklámajándék
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek