Cégünkről

Reklámajándék forgalmazás és emblémázás - termékeink közül ön választ, mi igény estén emblémázzuk. A marketing kommunikáció fontos eleme a reklámajándékozás. Szóró és repi termékek, promóciós rendezvények, összejövetelek, vagy csak a hagyományos hétköznapi munkafolyamatok részeként, egy jól eltalált emblémázott reklámajándék széles körben építi az Ön vagy cége hírnevét. Reklámtoll, kulcstartó, esőkabát, bögre, óra, toll és írószer, irodai reklámtárgy, táska, szerszám, világítás, névjegytartó, textil és karácsonyi termékek.

Reklámajándék blog - reklámajándék

Lonkai Erika vagyok, az 1001 Reklámajándék vezetője. Hosszú évek alatt rengeteget tanultam és tapasztaltam a reklámajándékok világában. Ezen a blogon ezt a tudást és tapasztalatot osztom meg mindenkivel.

Ajánlatunkból

karácsonyi reklámajándék katalógus

Facebook

Utolsó kommentek

Céges reklámajándék készítésről, a reklámajándékozás rejtelmeiről első kézből

2010.06.15. 01:38 Lonkai Erika

Logózás: az "alapanyag"

Címkék: grafika emblémázás

Amikor egy termékre logót kell nyomtatni - márpedig a reklámajándékok esete ugye pontosan ez -, akkor szükségünk van arra a képre, ami majd a terméken megjelenik. A legtöbb buktatót ez a kép, vagyis a logó minősége tudja okozni.

Akár egy színnel, akár több színnel kell a logót felvinni, mindenképpen szükség van egy jó minőségű és vektoros képre. De mit jelent ez? Milyen a jó minőségű és főleg milyen a vektoros kép?

A jó minőség jelen esetben azt jelenti, hogy pontosan követi az eredeti rajzot. Nincsenek eltérések, nem más a betűtípus, nincsenek a színek rossz helyen. Ez szokott még az egyszerűbb eset lenni.

De lássuk, mi az a vektoros kép, és miért olyan kell?

Először is, mi nem a vektoros: ha egy Word dokumentumba bemásoljuk a logónkat és azt küldjük el, akkor az várhatóan használhatatlan lesz. Ugyanúgy nem jó, ha egy logózott dolgot - pl. névjegykártyát vagy mappát - lefényképezünk, jó esetben scannerelünk. Ezek a képek bár úgy néznek ki, mint az eredeti, de gyakorlatilag feldolgozhatatlanok, illetve csak sok munkával használhatóak, ami viszont sok plusz pénz.

Kell lennie egy olyan logónak, ami egyenesekből és görbékből van összerakva. Ezek az egyenesek és a görbék aztán szabadon nagyíthatóak, kicsinyíthetőek, egyes elemek kivehetőek vagy kiszínezhetőek. Ha grafikus készítette az emblémánkat, akkor tőle kell kérni ilyet. Ha mi magunk rajzoltuk meg esetleg kézzel - akkor kell egy grafikus, aki körberajzolja a képet nekünk vektoros formában.

Persze láttam már olyan város címert, amit körbe kellett rajzoltatni grafikussal - ez akár egy egész napot is eltarthat, annak megfelelő költségekkel...

Viszont ha megvan az ilyen grafikánk - különös ismertető jele a file kiterjesztése, ami jellemzően .cdr (Corel), .ai (Adobe Illustrator), .eps (Postscript) -, akkor már tudunk belőle dolgozni. Szét tudjuk szedni színek szerint, ha kell, tudjuk nagyítani vagy kicsinyíteni. Persze ezt sem akárhogyan! De a színek és méretek már egy következő bejegyzés témája lesz.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamajandek.blog.hu/api/trackback/id/tr592082481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komarkatalin 2010.06.15. 17:22:26

De mi van akkor ha nekem fogalmam sincs hogy hol nézne ki jól ez én logóm egy terméken? Vagy mi van akkor ha csak a vállalkozásom nevét és címét akarom feliratoztatni?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.06.15. 20:11:14

@komarkatalin: szerintem ez csak a logózásról, illetve azon belül magáról a logóról szól. Gondolom lesz majd folytatás, ami ezt is feszegeti.
süti beállítások módosítása